اگر در همان چند  روز اول که بیمار سکته کرده است مراجعه کند . باید بلا فاصله پشت هر گوش 10  عد زالو انداخته شود . درشتی و ریزی زالو ها به توان بیمار بستگی دارد . این روش درمانی باعث رفع سریع عوارض سکته همچون فلج و بیحسی اندام ها و بازگشت هوشیاری به بیمار میگردد .و در اکثر موارد ظرف چند روز بیمار به حالت اول باز خواهد گشت .

  

مگر آنکه شدت سکته به حدی باشد بیمار از رهایی نیابد و بمیرد .

زالو ها خون مویرگ های پشت گوش بیمار را بیرون کشیده و با وارد کردن بزاق دهان خود ، لخته های تازه ایجاد شده که هنوز سفت هستند و قوام نیافته اند را از بین می برد .

خون ریزی پس از افتادن زالوها هرچه بیشتر طول بکشد در بهبودی بیمار موثر تر خواهد بود .پس نباید مانع خونریزی شوید ، مگر آنکه ضعف بیمار بسیار شدید باشد .

اگر سکته ی مغزی ناشی از فشار خون باشدو مویرگی در مغز پاره شده باشد ، ظرف چند روز تا چند هفته پس از زالو درمانی بیمار مانند گذشته به زندگی معمول خود ادامه خواهد داد .

اگر سکته ناشی از انسداد مویرگ باشد و هیچ مویرگی پاره نشده باشد شاید خیلی زودتر بیمار به حال آید و زندگی عادی خود از سر بگیرد چون زالو به سرعت خون را از اخلاط گونانگون پاک میکند و لخته را که هنوز نرم و سست می باشد از بین خواهد برد .

چنانچه پس از افتادن و سیر شدن زالو ها از پشت گوش بیمار ، خونریزی به سرعت متوقف گردرد ،نشان از بدخیمی وضع بیمار دارد چراکه خون در مویرگهای سر بیمار آماسیده و دارای چسبندگی شدید شده و ممکن است این آماسیدن و چسبندگی در بخشهای وسیعی از بدن ایجا شده باشد .

اگر چه بیمار از خطر مرگ رهانده می شود اما خطر برای روزهای بعدی همچنان باقی است .

در این صورت با توجه به توان بیمار 7 روز بعد خونگیری را از پشت گوش تکرار میکنیم و با داروهای عطسه آور مریض را وادار به عطسه میکنیم و زالو درمانی پشت گوش را آنقدر ادامه میدهیم تا خون غلیظ پایان یابد و خون روان تری جایگزین خون قبلی شود و علامت آن این است که پس ا افتادن زالو از گوش ها خونریزی بند نمی آید .

 آنگاه 15 روز تا 25 روز بعد بر روی دستهای او در نواحی خاصی زالو می اندازیم . زالو های دست دارای جثه ی بزرگتری از زالوهای پشت گوش هستند .

محل انداختن زالو ها از پشت انگشت سوم تا انگشت کوچک پشت هر دست است .

 20تا 25 روز بعد ، روی هر پا ، 10 عدد زالوی درشت بچسبانید . جثه ی زالوها باید کمی بزرگتر از زالوهایی باشد که به پشت دست در مرحله ی قبلی انداختید .

 توجه کنید چنانچه در مرحله ی اول خونگیری از پشت گوش تا چند ساعت پس از افتادن زالوها خونریزی ادامه یافته و نشانی از چسبندگی شدید خون نیست ، دیگر نیازی به تکرار خونگیری از پشت گوشها نیست . بلکه 20 تا 25 روز دیگر روی دست ها و 20 تا 25 روز دیگر روی پاها طبق همان دستور قبلی زالو بیاندازید .

 در این حالت بیمار از خطر حتمی نجات یافته و در کنار داروهای گیاهی که اخلاط او را دفع می کنند هماهنگ با زالو درمانی مشکلی نخواهد داشت .

البته  همانطور گفته شد نتیجه ی مطلوب زمانی حاصل میشود که بیمار در همان روز و یا  بلافاصله در روزهای اولین سکته  به پزشک طب سنتی (ایرانی) مراجعه نماید .

به هر حال باچند عدد زالو میتوان افراد سکته ی مغزی را از فلج شدن و زمین گیر شدن نجات داد و زندگی دوباره را به آنها بخشید .

طب سنتی ایران آنچنان طب قوی و شگفت انگیزی است که مورد اشاره شده ، قطره ای از دریاست .

           برگرفته از مقالات علمی استاد سید حسین موسوی ( استاد طب سنتی در اصفهان)

منبع: www.mojezeh-hamedan.ir