روشنگری

روشنگری

این وبلاگ سعی دارد با گوشزد کردن برخی انحرافات مانع پیشرفت و گسترش آن ها شود، با گذاشتن نظرات خود در هر پست و همچنین شرکت در نظر سنجی به ما برای ادامه کار دلگرمی دهید با تشکر از همه‌ی شما عزیزان*برای دانلود آسانتر به بخش دسته ها مراجعه کنید*
روشنگری

روشنگری

این وبلاگ سعی دارد با گوشزد کردن برخی انحرافات مانع پیشرفت و گسترش آن ها شود، با گذاشتن نظرات خود در هر پست و همچنین شرکت در نظر سنجی به ما برای ادامه کار دلگرمی دهید با تشکر از همه‌ی شما عزیزان*برای دانلود آسانتر به بخش دسته ها مراجعه کنید*

لینک کانال های مذهبی تلگرام

بسم الله الرحمن الرحیم

در این پست لینک کانال های مذهبی تلگرام قرار خواهد گرفت،

در صورت درخواست جهت درج لینک کانال خود کامنت بگذارید

برای عضویت روی لینک ها کلیک کنید

https://telegram.me/daralhadis «دارالحدیث»


https://telegram.me/khamenei_ir «خامنه ای فارسی»


https://telegram.me/khamenei_english «خامنه ای لاتین»


https://telegram.me/khamenei_arabic «خامنه ای عربی»


https://telegram.me/ask_ahkam «فقه و احکام»


https://telegram.me/tezkar «تذکرة الاولیاء» 


https://telegram.me/Antishobheh «آنتی شبهه»


https://telegram.me/zohornazdikast8 «ظهور نزدیک است»


https://telegram.me/darmahzareahlebet «نور الثقلین»


https://telegram.me/Setade_cyberi_Ammariyun «عمار»


https://telegram.me/Jonbesh_masaf «جنبش مصاف»


https://telegram.me/AbaSSaleH «ابا صالح المهدی»


https://telegram.me/bisimchi_multimedia «بیسیم چی»


https://telegram.me/javananashooraee «جوانان عاشورایی »


https://telegram.me/islamnalas «فتبارک الله احسن الخالقین»


https://telegram.me/shohadarey «خادم الشهدای ری»


https://telegram.me/navana_ir «نوانا»

نظرات 6 + ارسال نظر

اسلام، دینی یکتاپرستانه و از دین‌های ابراهیمی است. به پیروان اسلام «مسلمان» می‌گویند.هم‌اکنون اسلام از دید شمار رسمی پیروان، در جایگاه دوم در جهان جای دارد.

مسلمانان براین باورند که خداوند، قرآن را به محمد از طریق فرشته‌ای به نام جبرئیل فرو فرستاده است. به باور مسلمانان خدا بر بسیاری از پیامبران، وحی فرستاده و محمد آخرین آنان است. مسلمانان محمد را اعاده کننده ایمان توحیدی خالص ابراهیم، موسی،عیسی و دیگر پیامبران می‌دانند و معتقدند که اسلام کامل‌ترین و آخرین آیین الهی است.

پال فریدمن می‌گوید: «اسلام به معنی تسلیم در برابر خداست. اسلام دین قانون و عملاست، نه ریاضت و رهبانیت. اسلام یک دین میانه‌رو است؛ تشویق به کمک به فقیران می‌کند ولی تشویق به ترک دنیا نمی‌کند. اسلام بر رفتار درست تأکید می‌کند:شراب‌خواری و قمار منع شده‌اند و مسلمان موظف است از خوردن غذای حرام خودداری کند. مسلمان می‌تواند مستقیماً با خدا راز و نیاز کند و لزوماً نیازی به واسطه فیض نیست.مسجد تنها مکان تجمع است و مانند کلیسا دارای قدرت مذهبی نیست. اسلام، برخلاف یهودیت، پس از ظهور به سرعت دینی جهانی می‌شود و مردم را به مسلمان شدن تشویق می‌کند ولی اصرار زیادی بر مسلمان کردن ندارد.»



کانال تلگرام قرآنی تالیات

اسلام نسبت به ادیان اصلی و پرجمعیت دنیا جدیدترین دین است و حدود یک میلیارد و دویست میلیون نفر پیرو دارد که دومین دین پرجمعیت دنیا به شمار می‌آید. اسلام سریع‌ترین دین از لحاظ گسترش و رشد در میان ادیان دنیا است. گستره جغرافیایی اسلام از غرب آفریقا تا جنوب شرق آسیا است، همچنین جوامع اقلیت‌های مسلمان نیز در سرتاسر جهان پراکنده هستند. اسلام دومین یا سومین دین پر جمعیت در اروپا و قاره آمریکا می‌باشد.

قرآن، کتاب مقدس مسلمان است و به زبان عربی نوشته شده‌است، که طبق مندرجات آن و باور مسلمانان توسط وحی الهی به محمد فروفرستاده شد.

به اعتقاد مسلمانان «قرآن وحی نامه اعجاز آمیز الهی است، که به زبان عربی واژه به واژه توسط فرشته وحی، جبرئیل امین، از جانب خداوند و از لوح محفوظ بر قلب و زبان پیامبر اسلام هم اجمالاً یکباره، و هم کم‌کم در طول ۲۳ سال نازل شده‌است.»



کانال تلگرام قرآنی تالیات

این کتاب معتبرترین متن دینی نزد مسلمانان است و مسلمانان آن را «معجزه» و «سند اثبات پیامبری» محمد می‌دانند.

اغلب مذاهب اسلامی بر درستی متن آن اتفاق نظر دارند و اختلافات در نحوه خواندن متن،تفسیر و گاهی، ترتیب آن است. میزان این اتفاق نظر به اندازه ایست که شیعیان دوازده‌امامی ایران و وهابیان عربستان رسم‌الخط واحدی از قرآن را به‌کار می‌برند.مسلمانان روی بی‌خطابودن قرآن تأکید دارند.مفسرین اهل سنت بصورت تاریخی همواره معتقد بودند که آیات قرآنی که در امروزه در دست ما است دقیقاً همان چیزی است که محمد بیان کرده‌است و هیچگونه تغییری اعم از حذف یا اضافه در آن صورت نگرفته است. مسلمانان قرآن را کتاب مقدس دین خود می‌دانند و از آن با القابی چون «کریم» و «مجید» یاد می‌کنند. قرآن، خود را به عنوان «لوح حفاظت شده» ((به عربی: «اللَوح المحفوظ»)) می‌خواند.

خاتمیت اسلام

از دیدگاه مسلمانان، اسلام خاتم ادیان الهی است. خاتمیت به این معناست که اسلام در بر دارنده تمام آن مطالبی است که باید از طریق وحی برای انسان بیان شود.{قرآن دین اسلام را به عنوان خاتم ادیان الهی معرفی می‌کند:

إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یهْدِی لِلَّتِی هِی أَقْوَمُ.

یعنی اگر شریعت اسلام را در یکسو و سایر شرایع آسمانی را که برای سراسر حیات بشر در دورانهای گذشته مقدّر شده است در طرف دیگری بگذاریم، شریعت اسلام از همه آنها استوارتر است که این خود معنی خاتمیت و شریعت آخرین است.

قُلْ إِنَّنِی هَدانِی رَبِّی إِلی صِراطٍ مُسْتَقِیمٍ دِیناً قِیماً مِلَّةَ إِبْراهِیمَ حَنِیفاً وَ ما کانَ مِنَ الْمُشْرِکِین.

به جهانیان بگو: پروردگار مرا به راهی راست رهبری فرموده و آن دینی است قیم و زوال‌ناپذیر که بنیادش از همان سنت و رویه ابراهیم است.در سوره بینه پس از آنکه می‌فرماید “مشرکین دست از عقیده باطل خود برنمی‌دارند جز آنکه فرستاده خدا با آیات و بینات فرا رسد و آیات کتاب قیم را برایشان بخواند. اینان دستوری ندارند جز آنکه خدای را با نیت پاک پرستش کنند، نماز بخوانند و… ، می‌فرماید: ذلِکَ دِینُ الْقَیمَة.این آیین –اسلام- دینی است قیم و زوال‌ناپذیر.

در سوره آل عمران:

وَ مَنْ یبْتَغِ غَیرَ الْإِسْلامِ دِیناً فَلَنْ یقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِین. هر که جز آیین اسلام در جستجوی آیین دگر آید، تا اید و انقراض جهان از او پذیرفته نیست و بروز رستاخیز از زیان‌کاران است.

در سوره مائده:

الْیوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً.امروز که پیامبر اسلام عهده‌دار هدایت بشر است، دین را برای شما تکمیل و نعمت را برای شما تمام کردم، و خشنودم که برای همیشه بر دین اسلام باقی باشید.روشن است که آیات فوق آیین اسلام را پابرجاترین راه هدایت و دین قیم و زوال‌ناپذیر و گرویدن به غیر آن را تا انقراض جهان غیرقابل‌قبول دانسته و او را کمال و بلوغ دیانت و تمام نعمت معرفی کرده‌است.

در روایاتی از بزرگان اسلام: نیز به ابدیت آیین اسلام تصریح شده‌است از جمله علی بن ابیطالب گوید:

إِنَّ هَذَا الْإِسْلَامَ دِینُ اللَّهِ الَّذِی اصْطَفَاهُ لِنَفْسِهِ… ثُمَّ جَعَلَهُ لَا انْفِصَامَ لِعُرْوَتِهِ وَ لَا فَکَّ لِحَلْقَتِهِ وَ لَا انْهِدَامَ لِأَسَاسِهِ وَ لَا زَوَالَ لِدَعَائِمِهِ وَ لَا انْقِلَاعَ لِشَجَرَتِهِ وَ لَا انْقِطَاعَ لِمُدَّتِهِ}اسلام همان آیینی است که پروردگار بزرگ آن را در میان ادیان برگزیده و قوانین آن را به اندازه‌ای استوار فرموده که دستاویز آن پایان ناپذیر و حلقه‌اش گسستنی نیست. اساس و بنیادش انهدام نمی‌پذیرد و ارکانش زایل و نابود نمی‌گردد. درختش هرگز از ریشه بیرون نیاید مدتش نیز هیچ وقت پایان نمی‌پذیرید.

العبد جمعه 3 دی 1395 ساعت 23:49 http://Shiasay.com/

کانال تلگرام مذهبی شیعه سِی (Shiasay@)
http://telegram.me/shiasay
پ.ن:
کسب اطلاعات بیشتر:
http://Shiasay.com/?p=45137

نخستین و معتبرترین کانال جامعه شناسی تلگرام در حوزه فمینیسم و مطالعات زنان

https://telegram.me/joinchat/EPnsfEAF_KrZR7RSt2dXvw

علی یکشنبه 30 آبان 1395 ساعت 17:51

https://telegram.me/tazkeratolaulia کانال رسمی تذکره الاولیا تلگرام

hesam چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 15:02 https://telegram.me/EmamAlmotagheen

https://telegram.me/EmamAlmotagheen

[فضائل امام المتّقین علی علیه السّلام]

داود چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 15:50 http://tabl-ney.blogsky.com

کانال گروه موزیک تعزیه نی نوازان و طبل زنان خلخال
https://telegram.me/Tablzanan_khalkhal

با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد